ChristenUnie en SGP zetten samenwerking in Nijkerk voort

CU-SGP--1dinsdag 14 november 2017 06:59

De ChristenUnie en de SGP in Nijkerk zullen bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar opnieuw met één gezamenlijke kieslijst mee doen.

Dit hebben beide partijen in een samenwerkingsovereenkomst afgesproken. Deze overeenkomst regelt praktische zaken als de volgorde van de kandidaten op de kandidatenlijst en de financiering van de gezamenlijke activiteiten. De partijen verwachten binnenkort ook hun kandidatenlijst en verkiezingsprogramma bekend te kunnen maken.

SGP-voorzitter Marinus Slootweg is blij met de overeenkomst: “Onze samenwerking in Nijkerk is al meer dan 40 jaar oud. Toch is het ook nu weer een bewuste keus om voor de komende vier jaar met elkaar door te gaan. Wij zien het als een groot voorrecht om samen, vanuit onze eigen identiteit bij te mogen dragen aan het besturen van de gemeente Nijkerk”.

ChristenUnie-voorzitter Martin Schuurman vult aan: “Ons motto voor deze raadsperiode is: ‘Geloof in de kracht van samen’. Door de onverwachte val van de coalitie kreeg onze fractie vanaf 2015 een andere rol. Maar ook vanuit de oppositie hebben onze raadsleden laten zien dat ze op een zelfbewuste en constructieve manier het goede voor onze gemeente zoeken. Die basishouding nemen we ook mee naar de nieuwe raadsperiode”.

De overeenkomst tussen beide partijen werd maandag 13 november getekend in Museum Nijkerk. Daar zal vanaf de derde week van januari t/m eind mei 2018 de expositie ‘100 jaar lokale politiek’ te zien zijn.

Archief > 2017 > november