Marina Lanting beoogd lijsttrekker ChristenUnie - SGP

7S9A6808adinsdag 21 november 2017 06:23

De Nijkerkse ondernemer Marina Lanting zal de kandidatenlijst van de ChristenUnie – SGP
voor de gemeenteraadverkiezingen in maart 2018 aanvoeren.

Dat voorstel doen de besturen van de beide partijen aan hun leden. Marina Lanting is eigenaar van de Nijkerkse boekhandel Roodbeen en systeemtherapeut bij Elan in Barneveld. Daarnaast is zij een actief en gerespecteerd lid van de regiegroep Binnenstad.

ChristenUnie voorzitter Martin Schuurman licht de kandidaatstelling toe: “Marina is iemand die gedreven door christelijke waarden wil werken aan het belang van de Nijkerkse burger. Ze heeft daarbij een directe, mensgerichte stijl, is
benaderbaar en ondernemend. De gemeente Nijkerk wil de samenleving meer betrekken bij de politiek. In die beweging is Marina voor ons de ideale kandidaat om onze lijst aan te voeren”. Over een vermeend gebrek aan politieke ervaring maakt Martin zich geen zorgen: “Marina is ook nu al een veel geziene gast op het stadhuis. Daarnaast zal ook de rest van onze kandidatenlijst een flinke dosis politieke ervaring bevatten”.

In de komende weken zullen de leden van beide politieke afdelingen over de samengestelde kandidatenlijst besluiten. De definitieve kandidatenlijst wordt naar verwachting medio december bekend gemaakt.

Archief > 2017 > november