Joël Voordewind: Huiskamer Nijkerk is voorbeeld voor Amsterdam

Voordewind in gesprek in De Huiskamervrijdag 09 februari 2018 21:38

Tweede Kamerlid Joël Voordewind (ChristenUnie) is onder de indruk van de manier waarop De Huiskamer een plek in de Nijkerkse samenleving heeft gekregen. Dat zei hij na afloop van een werkbezoek in de gemeente Nijkerk.

De Huiskamer aan de Oosterstraat 2a ontstond 6 jaar geleden op gezamenlijk initiatief van de Nijkerkse kerken. Het bestaat uit een ‘inloophuiskamer’ waar gesprekken tussen mensen kunnen plaatsvinden onder het genot van een kopje koffie. Daarnaast zijn er ruimtes voor persoonlijke gesprekken en voor gebed. Voordewind: “Prachtig om te zien hoe vrijwilligers uit 9 kerkelijke gemeenten de Huiskamer met elkaar in de lucht houden. Mijn wens is dat we in Amsterdam dit ook eens gaan bereiken”. Ook was Voordewind erg positief over de gesprekken die hij had met vertegenwoordigers van Sigma en de gebiedsteams. “Het voorbeeld dat ik hoorde uit het project Stop Drugs Nijkerk heeft mij opnieuw duidelijk gemaakt dat persoonlijke betrokkenheid van deze professionals echt het verschil kan maken in het leven van jongeren. Mooi dat de lokale kandidaten zich daar ook vol  enthousiasme voor in willen zetten”.

Samen met Marina Lanting, lijsttrekker van de lokale ChristenUnie-SGP verrichte Voordewind ook de officiële aftrap van de verkiezingscampagne. Gezeten op een speciale campagnetandem deponeerde hij een zak zwerfafval in een blauw-oranje afvalcontainer en ging vervolgens het gesprek aan met verschillende Nijkerkers. De komende weken zullen de kandidaten van de ChristenUnie-SGP, net als in de afgelopen vier jaar, regelmatig op straat te zien zijn met het prikken van zwerfafval.

Foto gemaakt door: Arjen Gerritsma

Archief > 2018 > februari