Nieuwsoverzicht ChristenUnie-SGP Nijkerk

Waardevolle mantelzorgers

IMG_0695.JPGmaandag 12 november 2018 19:53 Als ChristenUnie - SGP vinden we het werk dat mantelzorgers doen waardevol en belangrijk. Op 10 november 2018 was de ‘dag van de mantelzorger’. lees verder

Motie kinderpardon

01. Marina Lantingdonderdag 18 oktober 2018 22:00 Vanavond werd tijdens de raadsvergadering door PRO21 een motie over het 'Kinderpardon' ingediend. Hoe sympathiek wij de inhoud ook vinden van de motie; wij kunnen er niet in mee gaan omdat onze fractie de motie niet als een geschikt middel ziet om het beoogde doel te bereiken. Dat zit m in het verzoek aan het college om te pleiten bij de staatssecretaris voor een oplossing voor deze groep kinderen. Het is niet aan ons om als raad aan het college te vragen om zich te bemoeien met landelijk beleid. lees verder

Marloes van Est: ‘Gelukkig praten we veel meer over eenzaamheid’

Marloes van Estvrijdag 28 september 2018 21:49 Het terugdringen van eenzaamheid staat hoog op de agenda van de ChristenUnie-SGP fractie in Nijkerk. Daarom staan we in de landelijke week van de eenzaamheid uitgebreid stil bij dit thema. Zo gingen we op bezoek bij Marloes van Est van Sigma en coördinator van de Nijkerkse Week van de Aandacht. lees verder