Nieuwsoverzicht ChristenUnie-SGP Nijkerk

Algemene Beschouwingen op de Voorjaarsnota 2021

WhatsApp Image 2021-07-01 at 21.00.15.jpegvrijdag 02 juli 2021 09:58 De coronacrisis is bijna voorbij. Dat is althans de mening van onze regering. Veel maatregelen die er waren zijn er niet meer. De laatste beperkingen vervallen waarschijnlijk in augustus. Het wordt tijd om vast te stellen wat we hebben geleerd van deze crisis. Sommige vergaderingen kunnen prima vanachter het beeldscherm, bij andere kijken we elkaar liever in de ogen en is het debat op die manier beter dan op afstand. Een deel van het kantoorwerk kan prima thuis. Veel gewoontes die we al van generatie op generatie doorgeven blijken niet zo logisch als we dachten. Dit zal leiden tot nieuwe praktijken zowel economisch als sociaal. lees verder

Samenwerking 2022-2026 ChristenUnie SGP Nijkerk

PdO0327.jpgzaterdag 22 mei 2021 11:41 Op 16 april 2021 is bij Stoomgemaal Arkemheen de samenwerkingsovereenkomst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022-2026 getekend. Namens de besturen waren Freek Rebel en Johan Nijzink (ChristenUnie) en Marinus Slootweg en Pieter den Oudsten (SGP) daarbij aanwezig. lees verder

Diane Palm over 'Aandacht voor elkaar'

Diane Palm.jpgdinsdag 16 maart 2021 20:23 Hoe zal Nederland er na de coronacrisis uitzien? Best een spannende vraag die ons allemaal bezighoudt. In de afgelopen periode hebben we meer dan ooit ervaren dat we elkaar nodig hebben. Dat een samenleving met echte aandacht voor elkaar veel belangrijker is dan alleen maar werken en produceren. Daarom ga ik 17 maart stemmen en kleur ik met overtuiging het vakje rood bij de ChristenUnie. lees verder

Hilbrand Rozema over de wegwerpeconomie

06. Hilbrand Rozemamaandag 15 maart 2021 08:58 Over enkele dagen kunt u uw stem weer uitbrengen voor de Tweede Kamer. Duurzaamheid is een van de onderwerpen die centraal staan. Nu is iedereen tegenwoordig wel voor duurzaamheid. De mate waarin partijen er werk van willen maken, verschilt alleen. lees verder

Hans Boer over gezond verstand en gezond financieel beleid

02. Hans Boervrijdag 12 maart 2021 09:50 De overheidsfinanci├źn raken iedereen. Als persoon, als gezin, als ondernemer en als bedrijf. lees verder