Fietsen voor elkaar - aflevering 3

ZZ0214a.jpegvrijdag 25 februari 2022 22:00

Woensdag 23 februari hebben Joost van Wijnen en Wim Oosterwijk een mooi Nijkerks bedrijf bezocht. Optimizers B.V. is gevestigd in de oude chocoladefabriek vlakbij de haven en houdt zich bezig met de ontwikkeling van software en apps rond verkoopprocessen wereldwijd.

Joost en Wim werden ontvangen door Richard van der Lugt, financieel directeur van Optimizers B.V.. Een bedrijf dat het goed voor elkaar heeft en voldoende personeel weet aan te trekken uit Nijkerk en omgeving. Juist ten tijde van de Corona pandemie heeft men fors uitgebreid door in te spelen op de hausse aan verkopen via internet. Wim: “Geweldig dat we zulke mooie bedrijven in Nijkerk hebben. Dank voor de ontvangst”! Joost vervolgt: “Mooi om te horen hoe, mede door een familiale bedrijfscultuur, in deze tijden van arbeidsmarktkrapte toch voldoende personeel kan worden gevonden”.

Zij stuurden ons door naar de achterbuurman, restaurant Kade 10. Maandenlang noodgedwongen gesloten geweest. Die maanden benut om wat ruimtes op te knappen en diensten aan te bieden die nog wel mogelijk waren. Erg knap! Nu gelukkig weer volop in bedrijf. Kade 10 biedt zondags ruimte aan kerkgenootschap Life Church Nijkerk. En uiteraard is Kade 10 één van de mooie bedrijven waar Nijkerkers elkaar ontmoeten. Zo vormen we een samenleving met en voor elkaar!
Beide bedrijven kregen een pakketje met lokale producten als blijk van waardering vanuit onze kandidaat raadsleden.