COALITIEVORMING NIJKERK AFGEROND

kopfoto coa

coalitie akkoord

donderdag 01 april 2010 21:30

Op dinsdagavond 30 maart 2010 hebben de delegaties van het CDA, de ChristenUnie-SGP en de VVD met elkaar vastgesteld dat er volledige overeenstemming bestaat over het coalitieakkoord 2010-2014. Het coalitieakkoord is op donderdag 1 april 2010 om 21.00 uur in een persbijeenkomst in Brasserie Kade 10 toegelicht en is nu openbaar.

Deze mededeling vormt het logische vervolg op het persbericht van 20 maart 2010, waarin werd aangegeven dat over de hoofdlijnen van het coalitieakkoord overeenstemming is bereikt. Daarin zijn de speerpunten van beleid benoemd: open communicatie en samenspraak, duurzame economie, een actieve en veilige samenleving en een zo laag mogelijke lastendruk voor inwoners. Toen is ook gemeld wie de kandidaat-wethouders zijn en hoe de voorlopige portefeuilleverdeling eruit ziet.

Het is de bedoeling dat het coalitieakkoord op 8 april wordt behandeld in een extra raadsvergadering. In die vergadering kunnen dan ook de beoogde wethouder René Windhouwer (CDA), Henk Lambooij (CU-SGP) en Bert de Graaf (VVD) worden benoemd. Omdat de drie beoogde wethouders op dit moment raadslid zijn, leidt dat tot drie vacatures in de gemeenteraad. De verwachting is dat in dezelfde vergadering in deze vacatures kan worden voorzien.

Nijkerk, 1 april 2010

Reacties op 'COALITIEVORMING NIJKERK AFGEROND'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.