ontwikkelingen de Flier

Afritwoensdag 22 september 2010 19:07

De Flier september 2010

Deze maand staat ‘De Flier’ op de agenda van de raad. Het gaat om een plangebied gelegen aan de A28 ter hoogte van de nieuwe oprit. Uit marktonderzoek blijkt dat er behoefte is aan onder andere een nieuw bedrijventerrein. Binnen Nijkerk zijn bedrijven die willen uitbreiden op een nieuwe locatie, maar er is ook vraag naar grond van ondernemers buiten Nijkerk. ‘De Flier’ is de laatste locatie waar Nijkerk nog grond kan uitgeven voor bedrijven. Dat laatste en ook de optimale ligging van het gebied maken dat de gemeente hoge ambities heeft voor de inrichting van het gebied. Het college heeft een plan van aanpak opgesteld dat beschrijft hoe we toe gaan werken naar een voor de hele gemeente zo gunstig mogelijke inrichting van het gebied. Natuurlijk worden ook de raad en andere betrokken bij dit proces betrokken.

Onze fractie heeft onderstreept dat we ons kunnen vinden in de afspraken die zijn gemaakt in het coalitieakkoord. Wat ons betreft worden er kennisintensieve bedrijven aangetrokken. Ook moet bij aanvragen worden nagegaan of de bedrijven bijdragen aan meer werkgelegenheid binnen Nijkerk. Iets wat in deze tijd van crisis ook voor onze gemeente goed is!

Reacties op 'ontwikkelingen de Flier'