Marieke Doddema 2e bij t publiek in Nijkerk.

Marieke ivm hogehofvrijdag 16 december 2011 19:15

Sinterklaas is weer naar huis, het einde van het jaar nadert. Ook de tijd voor allerlei lijstjes. Alles wat mensen leuk, mooi, bijzonder vonden in 2011 wordt samengevat in ranglijsten. De Nijkerkse kranten en nieuwssites geven weer de gelegenheid aan inwoners van Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken om de beste politicus van 2011 te kiezen.

Deze verkiezing is een co-productie De Stad Nijkerk.nl, Nijkerk.nieuws.nl en OmroepN. Om het u gemakkelijk te maken ziet u hier de namen van door Nijkerkse journalisten genomineerde politici op de verschillende websites zodat mensen gemakkelijk hun keuze kunnen maken. Een kwestie van even klikken en dat kan tot vrijdag 16 december 12.00 uur.

De Nijkerkse journalisten hebben de volgende zes politici genomineerd.
1. Boudewijn van der Woerd, VVD.
Een ervaren politicus, die als fractievoorzitter van de kleinste coalitiepartij heel behendig tussen de twee grotere fracties van CDA en CU-SGP weet te manoeuvreren.
2. Jan Duijnhouwer, PROgressief 21.
Fractievoorzitter van de grootste oppositiepartij. Vorig jaar tot politicus van het jaar gekozen door de journalisten. Weet zijn breedsprakigheid steeds beter in te tomen, maar kan zijn standpunten welsprekend onderbouwen met argumenten.
3. Aart Klompenhouwer, Lokaal Belang.
Eveneens fractievoorzitter van een oppositiepartij. Bijt zich als een terriër vast in politieke problemen.
4. Joop van Ruler, CDA.
Tweede man van de fractie achter Hugo Doornhof. Valt op door zijn kennis van zaken en goed onderbouwde en beargumenteerde standpunten.
5. Marieke Doddema, ChristenUnie-SGP.
Tweede vrouw van de CU-SGP fractie en voor het eerst in de gemeenteraad. Ontpopt zich als aanstormend politiek talent met frisse opvattingen.
6. Nadya Aboyaakoub, PROgressief 21.
Woordvoerder op het gebied van welzijn. Gedreven en vasthoudend.

De uitslag van de publieksverkiezing en van de journalistenverkiezingen werd bekendgemaakt in de radio-uitzending van “Politiek Café” op Nfm, vrijdag 16 december tussen 17.00 en 18.00 uur. Nadya Aboyaakoub is door hetpubliek verkozen als politicus van Nijkerk. Door de journalisten is Boudewijn van de Woerd van de VVD verkozen.

Reacties op 'Marieke Doddema 2e bij t publiek in Nijkerk.'