ChristenUnie-SGP fietst mee op kerkendag Nijkerk

zaterdag 08 juni 2013 22:02

De lokale fractie van de ChristenUnie-SGP heeft zaterdag 8 juni 2013 meegefietst langs de kerken in Nijkerk, Driedorp, Nijkerkerveen en Hoevelaken. In het kader van het 600-jarig stadsjubileum van Nijkerk openden ruim twintig kerkgebouwen in de gemeente deze dag hun deuren.

De dag had als thema ‘verbinden’ en werd georganiseerd door de Stichting Kerken in de Schijnwerper (SKS). De leden van de fractie van de ChristenUnie-SGP bezochten in verschillende groepen de deelnemende kerken. Fractielid Hans Boer: “De kerken nemen een belangrijke plaats in binnen onze gemeente. Het is mooi om te zien dat zij hun maatschappelijke betrokkenheid en hun veelzijdigheid op deze manier tonen. De bezuinigingen van het Rijk werken in de komende jaren ook in de gemeente Nijkerk door. Wij zijn blij dat de kerken actief mee willen werken om te blijven zorgen voor de mensen die dat nodig hebben”.

Reacties op 'ChristenUnie-SGP fietst mee op kerkendag Nijkerk'