ChristenUnie en SGP zetten samenwerking in Nijkerk door

maandag 14 oktober 2013 12:12

De ChristenUnie en de SGP in Nijkerk zullen bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar opnieuw met één gezamenlijke kieslijst mee doen. Dat hebben de lokale kiesverenigingen van beide partijen onlangs besloten. De samenwerking is op 8 oktober bekrachtigd met het ondertekenen van een nieuwe samenwerkingsovereenkomst. Deze regelt praktische zaken als de volgorde van de kandidaten op de kandidatenlijst en de financiering van de gezamenlijke activiteiten.

SGP-voorzitter Dik van Doornik is blij met de overeenkomst: “Onze samenwerking in Nijkerk is al 35 jaar oud. Wij zien het als een groot voorrecht om samen vanuit onze eigen identiteit bij te mogen dragen aan het besturen van de gemeente Nijkerk”. ChristenUnie-voorzitter Bram Houtman sluit zich daar bij aan: “Onze partijen vertegenwoordigen samen een breed spectrum aan christenen in Nijkerk. Ik signaleer lokaal een steeds bredere behoefte om als christenen samen op te trekken. Met deze samenwerking willen wij daar ook politiek een bijdrage aan leveren”.

Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de kandidatenlijst voor de verkiezingen van volgend jaar. Ook het verkiezingsprogramma is bijna klaar. In de komende weken zullen de leden van beide kiesverenigingen hier definitief over besluiten.

Reacties op 'ChristenUnie en SGP zetten samenwerking in Nijkerk door'