Persbericht: ChristenUnie – SGP Nijkerk vol gas de campagne in!

NQ7A6806vrijdag 07 februari 2014 15:46

De ChristenUnie-SGP Nijkerk heeft afgelopen maandag de campagne met veel lawaai afgetrapt. Tijdens een bijeenkomst in De Schakel presenteerden de samenwerkende partijen de Vespacar die speciaal voor deze campagne zal worden ingezet. De kandidaten van de kieslijst gaan met die Vespacar in de komende weken onder andere het zwerfafval in de gemeente te lijf.

Tijdens de bijeenkomst stelden de eerste 10 kandidaten zich persoonlijk voor en werd ook het verkiezingsprogramma gepresenteerd. De ChristenUnie – SGP zet voor de komende vier jaar vooral in op de kracht van samenwerking onder het motto “Geloof in de kracht van samen”. Lijsttrekker Hans Boer licht toe. “Wij merken dat veel mensen zich grote zorgen maken over de nieuwe taken die de gemeente straks op zorggebied krijgt. Krijg ik nog de zorg die ik nu ook heb, of word ik het slachtoffer van bezuinigingen? Wij kunnen ons dat goed voorstellen. Om de zorg goed te laten werken is het belangrijk dat we ons samen – cliënt, vrijwilliger, professional en politiek - verantwoordelijk weten voor de ander. Onze inzet daarbij is dat het beschikbare budget niet allesbepalend is. Wij willen er actief op toezien dat niemand buiten de boot valt”. Een ander speerpunt van de ChristenUnie-SGP is de openstelling van winkels. “Wij kiezen er bewust voor om de winkels op zondag niet open te stellen. Dat doen we niet alleen met het oog op de kerkgang. Juist in drukke tijden is het belangrijk dat we rust nemen, dat we bijvoorbeeld kunnen genieten van ons gezin en de natuur. We zijn er samen verantwoordelijk voor dat ook onze ondernemers en hun personeel van die rust kunnen blijven genieten”.

Eerder werd al duidelijk dat de nieuwe kandidatenlijst een mix is van ervaring en verse krachten. Na de zittende raadsleden Hilbrand Rozema en Marieke Doddema, volgens deels nieuwe namen als Wim Oosterwijk, Harke Dijksterhuis, Hans Lok, Jaco van Putten en Bart Nitrauw. De kandidaten voorzien een zware raadsperiode, zeker ook met het oog op de bezuinigingen die moeten worden genomen. “Waar die bezuinigen komen te liggen is nu nog niet duidelijk. Maar de inwoners van de gemeente Nijkerk mogen wel verwachten dat wij blijven doen wat we nu ook al doen, namelijk op een eerlijke, open en betrouwbare manier onze verantwoordelijkheid voor het bestuur van deze gemeente nemen. Vanuit het vertrouwen dat de inwoners van Nijkerk deze grondhouding ook in de komende vier jaar terug willen zien, gaan wij vol goede moed de campagne in”.

Reacties op 'Persbericht: ChristenUnie – SGP Nijkerk vol gas de campagne in!'