Accent Praktijkonderwijs leert lokale politiek koken

NQ7A7057maandag 10 februari 2014 10:02

Teun Jan van Ooijen en Jan Hofman van Accent Praktijkonderwijs hebben onlangs een impuls gegeven aan de kookkunsten van de politici van de ChristenUnie – SGP Nijkerk. Deze actie kwam voort uit de Regio Food Valley Dag 2013. Daar won wethouder Geert Horst een kookworkshop. En die cheque kwam hij afgelopen vrijdag, samen met een flink aantal kandidaten van de nieuwe kieslijst, verzilveren. De politici werden flink aan het werk gezet en wisten binnen een paar uur tijd een paar prima producten te maken. De resultaten van de workshop werden aangeboden aan de deelnemers van het Politiek Café van de lokale omroep Nfm, dat speciaal voor deze gelegenheid op locatie werd uitgezonden. Wethouder Horst gaf aan dat hij hier een mooie symboliek in ziet. “Nijkerk is als productiecentrum een belangrijk speerpunt voor Regio Food Valley. Waar we de afgelopen tijd stevig in hebben geïnvesteerd is een vergaande vorm van samenwerking tussen onderwijs, ondernemers en overheid. We hebben dit als gemeente opgestart met als resultaat dat één en ander nu door het onderwijs is opgepakt”. Ook Jan Hofman van Accent Nijkerk is blij met deze ontwikkeling. “Per kwartaal vinden nu overleggen plaats tussen de drie O's over hoe men elkaar kan versterken. Naast het contact met de gemeente bespreken we met de bedrijven ook wat voor stage- of werkplekken zij kunnen leveren. En dat is uiteindelijk weer heel goed nieuws voor al die getalenteerde jongeren die wij mogen begeleiden. En er is een volgende Regio Food Valley Day op komst. De voorlopige planning is 5 april in…De Oosterstraat!”

Foto’s: Arjen Gerritsma, Graphic Sound

Reacties op 'Accent Praktijkonderwijs leert lokale politiek koken'