Politici extra lang van stof voor Het Glazen Huys

vrijdag 12 december 2014 19:17

De commissie Grondgebied van de gemeente Nijkerk kende afgelopen donderdagavond een opvallend initiatief. Voor het eerst in de lokale geschiedenis konden politici door de lengte van hun woordvoering rechtstreeks bijdragen aan het goede doel.

De commissie Grondgebied van de gemeente Nijkerk kende afgelopen donderdagavond een opvallend initiatief. Voor het eerst in de lokale geschiedenis konden politici door de lengte van hun woordvoering rechtstreeks bijdragen aan het goede doel. Op initiatief van raadslid Harke Dijksterhuis (ChristenUnie-SGP) leverde elke keer dat het woord Appel, Baken of ChristenUnie-SGP in het openbaar werd uitgesproken een bijdrage op voor het Glazen Huys Nijkerk. Met een agenda waarbij zowel het Koepelplan Appel als het bestemmingsplan voor de nieuwbouw van basisschool Het Baken werd behandeld, konden de commissieleden zich flink uitleven. Het regende dan ook ABC-tjes in de woordvoeringen. De financiële bijdrage was afkomstig van de leden van de fractie van de ChristenUnie-SGP. Uiteindelijk werden de drie woorden in totaal circa 75 keer uitgesproken en kon er vrijdagochtend een cheque van € 225,- bij het Glazen Huys worden overhandigd. Harke Dijksterhuis: “Het vooroordeel dat politici vaak lang van stof zijn wil ik zeker niet voeden, maar dit keer kwam de breedsprakigheid wel erg goed uit. Na de vlaggenactie van vorig jaar was ook dit een leuke manier om bij te dragen aan de lokale goede doelen en al die honderden vrijwilligers die daar actief voor zijn”.