ChristenUnie-SGP schildert bij De Gaffel

20160312_122239maandag 14 maart 2016 20:19

NIJKERK – De entreegang en enkele wanden van de groepsruimte van ‘De Gaffel’ waren toe aan een frisse nieuwe kleur. Tijdens NL Doet op zaterdag 12 maart stak de fractie van de ChristenUnie-SGP de handen uit de mouwen. De fractie ondersteunt op deze manier het onderhoud van de groep. Daarbij kon tevens het gesprek gaan over de zorg in Nijkerk.

De Gaffel bestaat uit een leefgroep, een trainingshuis en zes appartementen. In het trainingshuis kunnen cliënten leren zelfstandig te koken op hun eigen kamer die voorzien is van een keukenblok met kookgelegenheid. Er kunnen in totaal twintig cliënten zorg en ondersteuning ontvangen. In de Gaffel wonen cliënten vanaf zestien jaar die een lichte verstandelijke beperking hebben. Naast de verstandelijke beperking kunnen ook andere stoornissen voorkomen zoals ADHD, autisme en een hechtingsstoornis.

Op de foto’s ziet u het resultaat van een zaterdag samenwerken. De oorspronkelijke metselwerkwanden van de entreegang zijn geschilderd in een frisse lichtgrijze tint. De achterwand in de groepsruimte is voorzien van een mooie donkergrijze kleur.

Foto’s: www.graphicsound.nl