Gezocht: Wmo ervaringen

Stadhuis met donkere wolkenwoensdag 14 september 2011 19:41

De fractie van de ChristenUnie-SGP in Nijkerk is benieuwd naar de ervaringen van burgers met de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo).

De wet is sinds 1 januari 2007 van kracht. De Wmo moet ervoor zorgen dat iedereen zo lang mogelijk kan blijven meedoen aan de samenleving en zelfstandig kan blijven wonen. Dit geldt voor ouderen, voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, voor chronisch zieken en voor mensen met psychische problemen. Vooral mensen met een langdurige beperking hebben vaak hulp nodig. Een rolstoel bijvoorbeeld of iemand die helpt in het huishouden of bij het doen van boodschappen.

Een evaluatie van de uitvoering van de Wmo in de gemeente Nijkerk heeft inmiddels plaatsgevonden door middel van een telefonische enquête. In oktober wordt deze evaluatie behandeld in de gemeenteraad. De evaluatie zal de aanzet vormen voor de wijze van uitvoering van de Wmo in de komende vier jaar.

In aanvulling op het genoemde onderzoek zijn we als fractie van de ChristenUnie-SGP op zoek naar mensen die hun positieve en negatieve ervaringen met ons willen delen. Was de informatie gemakkelijk te vinden? Heeft u de zorg gekregen waar u behoefte aan had? Is het gelukt om tot een goede oplossing te komen? Uw reacties worden door ons gebruikt bij de behandeling van de evaluatie van het Wmo-beleid van de afgelopen jaren.

U kunt uw ervaringen en reacties mailen naar fractie@nijkerk.christenunie.nl.

Als u zelf geen ervaringen met de Wmo hebt maar iemand in uw omgeving kent die zijn/haar ervaringen met ons zou willen delen, stellen wij het op prijs wanneer u die persoon op onze vraag attendeert.

Reacties op 'Gezocht: Wmo ervaringen'