Hoogstraat 24 kleinschalig zorgcomplex

Marieke ivm hogehofvrijdag 30 september 2011 18:46

Onze fractie staat positief t.o.v. het plan het pand aan de Hoogstraat 24 om te bouwen tot een kleinschalig zorgcomplex voor ouderen. Wij vinden het goed dat er meer keuzevrijheid komt voor ouderen bij het zoeken naar een passende plek om ouder te worden. We maken ons nog wel wat zorgen om het parkeren. Net als de mensen uit de buurt. De Hoogstraat is nu een rustige straat zonder stoepen. Daar moet geen extra parkeerdruk komen. Om dit te voorkomen heeft onze fractie het volgende amendement ingediend. Het amendement regelt extra parkeerplaatsen op het eigen terrein van het complex. Het amendement werd gesteund door alle fracties behalve Progressief 21.

AMENDEMENT

Betreffende voorstelnummer 2011-051

Volgnummer      :                                              Status               :

Onderwerp        :  Parkeernorm Ouderenhuisvesting en –zorg Hoogstraat 24

De raad van de gemeente Nijkerk, in vergadering bijeen op 29 september 2011;

O v e r w e g e n d e  dat:

1. Van de raad gevraagd wordt ouderenhuisvesting en –zorg mogelijk te maken binnen het gehele gebouw aan de Hoogstraat 24 te Nijkerk;
  2. De gemeente Nijkerk geen aparte parkeernorm kent voor intramurale zorg;
  3. Het om een zorgcomplex gaat met een regiofunctie dat intensieve zorg wil bieden aan ouderen;
  4. De verwachting is dat vanwege het hiervoor genoemde meer parkeerplaatsen nodig zijn dan de norm voorschrijft;
  5. De omgeving van het perceel Hoogstraat 24 weinig tot geen extra parkeerdruk kan opvangen.

b e s l u i t :

Besluitpunt 2 om te nummeren naar besluitpunt 3.

Als nieuw besluitpunt toe te voegen:

2. Als planologische randvoorwaarde te hanteren dat er bij het realiseren van 33 zorgplaatsen minstens 30 parkeerplaatsen worden gerealiseerd.

Fractie ChristenUnie/SGP                       CDA                             VVD

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht